Sivut


sunnuntai 11. tammikuuta 2015

Voi Venäjä

Ihmiset suhtautuvat kovin kriittisesti uutena vuotena harrastettavaan lupailuun. Minusta se on hauska ja harmiton juttu, jota ei tarvitse ottaa niin haudanvakavasti. *Köhköh* - vähän tämän hetkiseen tilanteeseeni sopivaa/sopimatonta sanailua...  Ja se, että tehdään ryhtiliike alkoholinkäytön, syömisen tai kuntoilun suhteen, ei voi olla läpeensä huono asia, piti se päätös sitten tai ei. Minä olen, kiitos puhdistuskuurini, tipattoman tammikuuni ja sen, että olen vähentänyt kahvinjuontia ja jättänyt sokerin siitä kokonaan pois, tyytyväisempi itseeni, energisempi ja vähän kevyempikin. Tuntuu oikein hyvältä. Ja silti tuo selleri näyttää minulle keskisormea.







Tiedättekö miksi se noin on äitynyt tekemään?

Tämän se luki myös ja pongasi, että raakaruoka pärjäsi huonosti vertailussa - paitsi laihduttavien "dieettien" vertailussa. No, minulle raakaruokailu ei ole dieetti tai kuuri, vaan tapa lisätä tuoretta lautaselleni. Jos se tuntuu minusta hyvältä, voin haistattaa sellerille pitkät - tai syödä sen.


***


Venäjä rajoittaa sukupuolivähemmistöjen autoilua. Kuten yksi kommentoijista totesi, fokus on nyt vähän sivussa jos ajatellaan isommin. Tällä hetkellä maailmassa lienee suurempiakin ongelmia joihin paneutua. Venäjälläkin. Voi huokaus!

6 kommenttia:

  1. Joo, miekään en ymmärrä, millä logiikalla seksuaalivähemmistöt olis just niitä, jotka aiheuttaa liikenneonnettomuuksia... tää on taas näitä juttuja, joissa halutaan vaan syrjiä ja vedetään muka-hyväksyttävä kaapu (=onnettomuuksien vähentäminen) sen päälle. Venäjällähän asioiden vääntely onnistuu ilman, että kukaan täysjärkinen sanoo että ei se niin mene.

    Joskus muistan mainostetut jotain detox-hoidon nimellä olevaa jalkakylpyä, jossa vesi meni ruskeaksi kun kaikki kehon myrkyt tuli siihen veteen. Sitten kävi ilmi, että se vesi menee ruskeaksi vaikkei siihen laittais jalkoja ollenkaan. Joku on vain keksiny hienon termin, mutta kuten sanoit uudenvuoden lupauksistakin; jos se on terveellistä ja hyväksi, se ei voi olla väärin!

    Sitten se on väärin, jos sillä huijataan ihmisiltä rahat pois.

    Mie inhoan selleriä, etenkin varsisellaista...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, noi detoxjuomat on sitten asia erikseen, mutta onnistuvat huijaavat varmaan aika monia. Mun puhdistuskuuri on vaan sellanen "syön terveellisemmin ja raakaa sekä alkoholi ja kahvi pois" -tyyppinen, ei mikään virallinen "detox".

      Mä en ole voinut sietää selleriä minäkään. Muistaakseni mun täti kerran teki yhden salaatin jossa se oli hyvä. Reseptistä en muista muuta kuin että siihen tuli myös suolapähkinöitä ja ne jotenkin keskusteli mukavasti keskenään. Nykyään mä tungen selleriä mehulinkoon tai blenderiin tarkasti valittujen kaverien kanssa, niin se antaa jopa oikein kivan säväyksen. Ja sen on pakko olla superterveellistä kun se on niin pahaa ;-)

      Tuo autoilukieltouutinen oli vielä tarkentunut:
      http://www.hs.fi/ulkomaat/a1420697829597

      Poista
  2. Sellerit ovat aivan hemmetin hyviä kun niitä dippaa näihin sipsien ohessa myytäviin sooseihin! Samaten porkkanat.
    Mä näin muuten susta unta, sä pidit Ruskea Poni - nimistä blogia jonka banneri oli ihan oikeaa hiekkaa. Sitä pysty kauhomaan käsillään niin kauan kun oli sun blogissa ja se oli mukavaa koska hiekka oli lämmintä.

    Joko mä ole istunut liian kauna koodia tuijotellen tai sä olet sekoittanut mun pääni lopullisesti. Veikkaan jälkimmäistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruskea poni - oh ny God! Sä taidan nyt sekoittaa mut ja Marran ;-) mutta muuten lämmin hiekkainen banneri kuulostaa oikein hyvältä.

      Sellerit sen sijaan ei kuulosta paitsi mehuihin tai smoothieihin piilotettuna, tai keitoissa, joita olen myös tehnyt.

      Mä en voi muuta kun lähettää sulle lämpimän pusun ja toivottaa kauniita unia!

      Poista
  3. Olisko Venäjällä menossa jokin ryhtiliike tai muu kurinpalautus? Pois transvetismi ja muut läntiset hapatukset. Vähän on vaan erilainen käsitys asioista kuin täällä meidän nurkilla. Mutta mitä seuraavaksi??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän tuo alkaa jo olla sellaista taantumusta että kuka tietää mitä seuraavaksi, tosiaan!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana