Sivut


torstai 18. joulukuuta 2014

Poika nimeltä Päivi

Huomenta!

Kuopuksen pyyhe...


Nimeni on Puppe, ja olen syntynyt koiraksi. Koko ikäni minusta on kuitenkin tuntunut, että jokin ei ole kohdallaan. Haukkuminen ei oikein luonnistu eikä vahtiminenkaan sen paremmin. Kaikista pahinta kuitenkin on ollut jänismetsällä. Kuinka kukaan itseään kunnioittava koira voi jahdata kieli pitkällä niitä suloisia ja vallan viehkoja eläimiä? Minun on pikemminkin tehnyt mieli hieroa hieman tuttavuutta. Onneksi meillä eläimaailmassa ollaan jo varsin valveutuneita monien asioiden suhteen. Kun oivalsin, että olin syntynyt väärään ruumiiseen, oli helppoa tehdä päätös. Ystävät ja tuttavat suhtautuivat asiallisesti ja itse prosessi oli nopea ja kivuton. Kas näin:



...koki muodonmuutoksen!


ja Pupsi on syntynyt!


***

Tässä yksi päivä ajelimme iltapäiväkerhosta kotiin. Takapenkiltä kuului omituista murinaa (kuopus).
"Mä olen äiti sekopää." Kun kurkkasin taustapeiliin, niin siltä ilme todella näyttikin.
"Ootko sä"
Joo en oo, vastasin.
"Ootpas, mä olen perinyt sekopäisyyteni sulta!"


***

Ai niin, tänään on viimeinen työpäivä! Olen viime aikoina taas saanut sen verran paljon oireita töistä, että aion pitää oikein kunnon loman. Puhdistuakseni ja muutenkin. Palaan töihin vasta loppiaisen jälkeen!

Mutta olen minä töitä tehnytkin, viimeisellä viikolla on pitänyt huhkia hurja määrä kevään uutuuskirjoja tilaukseen. Tällekin päivälle on vielä kelpo urakka. Mutta mahtavia tarinoita on taas tulossa.

Lasten puolelta pari ihanaa poimintaa:
Abrakaseepra
Lievästi ärsyttävä norsu
Linnunpelättien häät
Virtapepanen
Höpsö Hönttisaurus
Suuri juustoryöstö
- ja totta kai Pomppivat puput -sarja, kirjat Satoi tai paistoi sekä Ylös ja alas. 
Poing...

Aikuisten kirjat ovat sitten tietysti vähän tylsempiä ainakin nimiensä puolesta, mutta yksi helmi ainakin on tulollaan: Tupa ryskyi, parret paukkui. Suomen kansan rivot runot. Sitä odotellessa!

10 kommenttia:

  1. Kyllä se periytyy! Eihän se tyhjästä voi tulla :)

    Lievästi ärsyttävä norsu vois olla kyllä mielenkiintoinen teos. Rivot runot ehkä jättäisin väliin...
    Niin ja tuo pyyhe on hieno!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä teetin nuo hampaat samalla tyypillä joka on tehnyt itse pyyhkeen. Aika hieno tosiaan tuli!

      Sekopäisyys on ehdottomasti periytyvää. Ja mä kyllä aion lueskella rivot runotkin jahka ne tulee ;-)

      Poista
  2. Näiksä jo mangustit ?

    http://www.iltalehti.fi/fiidifi/2014121818938377_fd.shtml

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi mitä söpöläisiä!

      Pitäisköhän mun ostaa pingispalloja ja tehdä sama pupuille?

      Poista
    2. Töpseli <3

      http://www.hs.fi/kaupunki/a1305909663900

      Poista
    3. Töpseli on syötävän suloinen - vai voiko näin sanoa joulun alla?

      Poista
  3. Samaa mieltä Sannan kanssa; sekopäisyys todellakin periytyy! Tällä ainakin mennään jo kolmannessa polvessa... ;)
    Ihana Pupsi!
    Loistavaa lomaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi se pian alkaa... maltan tuskin odottaa!

      Meilläkin saattaa olla jo kolmas polvi menossa ;-) - toi Pupsikin taitaa jo todistaa jotain

      Ihanaa joulunodotusta suinne

      Poista
  4. Vastaukset
    1. NO kun en mä kehdannut heti suorilta sanoa että äitikin on sekopää ;-) Hihii!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana