Sivut


keskiviikko 25. kesäkuuta 2014

Tiistai oli toripäivä

Olemme olleet kuopuksen kanssa kahden, ja kuten muistanette, hän osaa olla aika viihdyttävä tapaus. Niin nytkin. Sain pariin otteeseen pureskella poskia oikein kunnolla. Paras taisi olla, kun hän katseli haaveksuvasti ikkunasta ulos ja sitten havahtui: "Äiti ton täytyi olla lepakko. Sillä ei ollut höyheniä ja se lensi." Hmm, ei kai niitä yleensä näe lentämässä keskellä kirkasta päivää, minä aprikoin. "Mutta entäs jos se oli vaihtamassa päiväunipaikkaa?" Niinpä, eihän sitä koskaan tiedä. Mutta sen tiesin, että tiistai oli iltatoripäivä. Ajelimme lähikaupunkiin nauttimaan "vanhan kaupungin" tunnelmasta, käsityöläisten ja kirpputorimyyjien keskelle. Oikein rento ja mukava pieni ohjelmanumero. Kuopuksesta tosin kaikkein jännittävintä oli mehujää ja tuomenkehrääjäkoin verhoama puu. Olihan se aika aavemaisen näköinen, ja seitti oli kovaa vauhtia leviämässä myös viereiseen mäntyyn.






Ilta meni rauhaisasti kotosalla, ja jalkapallo koukuttaa edelleen. Se on sinänsä pienoinen ihme, koska minä jos joku olen lätkätyttö, ehdottomasti. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita olla pitää, ja iso kenttä ja hidastempoiset ottelut ovat saaneet minut nukahtamaan. Nyt on kuitenkin toisin. Olen istunut harva se lomailta töllön ääressä. Eilen illalla taas. Suokaa anteeksi, että nauran tällaiselle asialle, mutta ei voi mitään: Uruguayn Suarez on vissiin kunnostautunut ennenkin puremalla vastustajaa. Voi hyvä Sylvi! Kenelle tulee kiivaan pallopelin tuoksinassa mieleen, että iskenpä hampaat kiinni tuohon vastustajaan? No, Suarezille vissiin on juolahtanut, ja useammankin kerran. Varokaa, tulevat vastustajat (mikäli rangaistusta ei määrätä jälkikäteen), ovathan nuo hampaat vähän vaaralliset - ja otolliset moiseen aktiviteettiin..


Kuva lainattu täältä


***

Toivottakaa minulle onnea ja lehmän hermoja. Menen tänään työmaalle kuulemaan sisäilmatyöryhmän "tiedotustilaisuutta". Olen vakaasti päättänyt pitää kaikki muut mölyt mahassani lukuun ottamatta sitä, että haluaisin edelleen reaaliaikaisen tiedotuksen enkä tällaista pelleilyä keskellä lomaani. Saatan toki valita sanani vähän toisella tapaa.

24 kommenttia:

  1. Onnea ja lehmän hermoja ! :) Tiukka henkinen niska-perse -ote vain tyypeistä, niin kyllä se siitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Nollis, mutta mä taidan pitäytyä valitsemassani strategiassa ;-)

      Poista
  2. Hmm... tiedän montakin lehmää, jonka hermoja en sulle toivottais :)

    Kyllähän ne lepakot joskus vaihtaa nukkumapaikkaa, jos tulevat häirityiksi... mutta ne menee kyllä niin lujaa, että ei niistä näe, onko niillä höyheniä vai ei.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuota mäkin mietin - tai siis ylipäätään, että miten se muka erottaisi onko höyhenet vai ei. Mutta viihdyttävä tapaus, yhtä kaikki!

      Ehkä mä toivon sitten sellaisen leppoisan lehmän hermoja? Pitää ruveta laittautumaan ja herättelemään kuopusta, ollaan ihan lomarytmissä!

      Poista
  3. Kyllähän fudiskenttää pelaajineen voisi välillä kuvitella lastentarhaksi. Molemmissa tulee puremiakin! Mä nään nyt silmissäni pienen kiukkuisen tyttölapsen, joka puree "vastustajaansa" niin kovaa, että ihan tärisee...Tekiköhän Suarezkin niin?

    Tsempit toivotan tulevaan. Kaikihan me tiedetään, että sä handlaat sen hienosti ja tyylikkäästi, riippumatta pään sisäisistä aatoksista ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No totta, ne kinastelee yhdestä ja samasta pallosta ja kaatuilee - ja puree, heh!

      Suarez vaan näykkäs, tällä kertaa...

      Kiitos, mä käyttäydyin ihan hyvin. en purrut ketään!

      Poista
  4. Jaws II ja hannibal-naamari, hauskoja kuvia :]

    Hyvin siellä menee. Ainahan voit puraista, jos tympäisee meininki.
    Stemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hitis, niinhän mun olis pitänyt tehdä! Jalkapallokisojen kunniaksi!

      Ei saisi nauraa vakavalle asialle, mutta mä tyrskin noille kuville ja Suarez-uutisoinnille koko eilisillan ;-)

      Poista
    2. http://nyt.fi/a1305840660234 :D onneks tosta jutusta ei oteta yhtään hupia irti. :D

      Poista
    3. Pitää purra hellästi, voi pyhä jysäys! Ihan mahtavaa, että Meiju on päässyt jalkapalloasiantuntijaksi ;-)

      Poista
  5. Mä inhoan noita tuomenkehrääjäkoin verhoamia puita! Ush! Eka yrittää aina kävelyttää mua reittiä, josta tuollaisen puun alta on pakko mennä, mutta olen aloittanut kiertoreitin käyttämisen.
    Tsemppiä palaveriin, kyllä se hyvin menee!
    Toivottavasti on lisää lepakoita liikenteessä.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pysyin niistä puista aika kaukana kans - koko ajan tulee sellanen tunne, että joku hyppää sieltä niskaan. Hrrr!

      Kiitos, se meni ihan hyvin. Kesäreissulla ei nähty lepakoita mutta kaikkea muuta kivaa kylläkin ;-)

      Poista
  6. Mä oon nähnyt tänä vuonna meidän nurkilla ekat aavepuut ja ne on musta aivan kauheita. Ja pelkään, että vahingossa levitetään tyyliin meidän koirankarvoissa mokomia öttiäisiä vaikka meidän mökille ja sitten sielläkin menee kaikki pilalle. Hyi, mulle toi oli ihan uus ilmiö, näin ekan kerran autosta tommosen vähän aika sit ja nyt niitä on meidän vakikoiralenkin varrella kaupungissa. Karseita aavepuita... Mutta näköjään niitä on muuallakin kuin meillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ne on kaamean aavemaisia, enkä suurin surminkaan mene lähelle kun ne kuhisee niitä toukkia, yäks. Mutta käsittämättömintä musta on se luonnon sitkeys: seuraavana vuonna samainen tuomi saattaa olla ihan kun mitään ei olis tapahtunut ja kukkia täyttä päätä!!!

      Poista
  7. On aika hurjan näköinen tuo pallonpotkija kuonokopassaan. Mua ainakin alkaisi pelottaa, jos tuollainen tulisi vastaan iltahämärissä lenkkipolulla. :P

    VastaaPoista
  8. Miten meni tiedotustilaisuudessa? Olipas siinä komistus, kuonokopassakin, pulloon voisi laittaa ja joskus tikulla tökkiä. Söpöliini poika sulla, vai lepakko siellä lenteli, kukapas tietää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedortustilaisuus tuli vuoden liian myöhään mutta, no, parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai miten se meni?!?

      Kuule, vilukissi, tuolla kisoissa on ehkä noin 50 upeampaa komistusta, tuo on siellä sijalla 51 ta 51 joten ei kun parkkeeraapa seuraavaksi uutishuoneesi futismatsien äärelle - please!

      Ja noista lepakoistahan ei koskaan tiedä!

      Poista
  9. Lätkätyttö täälläkin, mutta täytyy tunnustaa , että jalkapallokin on ihan viihdyttävää välillä. Ja yllätyksekseni joskus melkoisen nopeaakin käänteissään. Toivottavast tuo tiedotustilaisuus sujui hyvin .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, anneaulikki, palaveri meni ihan ok. Ja mä jotenkin vaan - siitä huolimatta, että todellakin olen lätkäfani - olen jäänyt sohvalle jalkapallokoukkuun. On kai sitä pahempiakin tapoja viettää lomaa ;-)

      Poista
  10. Hyvä, että palaveri meni hyvin :-)
    -a

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana