Sivut


torstai 2. toukokuuta 2013

Munkit ja mutanttininjat

Kylläpä oli mukava ja virkistävä vappu! Aatto vietettiin tosiaan ihan oman poppoon kesken, mutta vappupäivänä meillä oli avoimet ovet ja vieraita riitti koko iltapäivän. Aurinko paistoi niin, että nappasimme syömiset sisältä mutta istahdimme ulos nauttimaan. Ihanaa, terassikausi on nyt oikein kunnolla avattu! Täytyy toivoa esikoiselta äitienpäivälahjaksi paviljongin kokoaminen, jos vaikka voisi silloin jo syödä lounaankin ulkona. Ensin pelkäsin, että munkkeja tuli ihan liikaa (30 isoa ja saman verran pieniä) ja jäävät minun riesakseni, mutta tekivät ihanasti kauppansa. Samoin perunasalaatti ja esikoisen leipomat lohisämpylät. Oikein oli mainiot kekkerit. 






On meillä askarreltukin. Tunnen aina itseni superäitiksi kun jaksan heittäytyä kuopuksen leikkeihin mukaan. Tai siis minähän en leiki, mutta varusteita saatan toisinaan jaksaa värkätä. Nyt se rontti on innostunut Teini-ikäisistä Mutanttininjakilpikonnista ja päädyimme askartelemaan vähän varusteita. Yksi kirpparipaita siinä tuhottiin ja vähän pahvilaatikkoa. Ja poika oli ikionnellinen. Pitää ottaa ilo irti niin kauan kun nämä minun kötöstykseni hänelle kelpaavat. Haluaa kuulemma pitää naamiaissynttärit, että pääsee esittelemään varustustaan kavereille. Kohtahan tuo tosiaan täyttää jo seitsemän. Apua, mun vauvani!






***

Rintaneula. Jostain syystä miellän rintakorun tyylikkäiden (vanhempien) naisten koruksi. Ei siis minun. Tein juuri henkinen ikä -testin, ja olen sen mukaan reilut kymmenen vuotta nykyistä ikääni nuorempi. Siis henkisesti kolmekymppinen. Onkohan se hyvä vai huono?

28 kommenttia:

  1. Herkullisen näköisiä munkkeja;)
    Mikähän siinä on, minäkin olen saanut kolme erilaista Kalevalakorun rintaneulaa, ja olenkohan kerran tai kaksi niitä pitänyt. Ei jotenkin osaa/muista käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule samaa pohdin minä. Jossain vaiheessa oikein toivoin pariakin Kalevalakorun rintaneulaa ja tuolla ne nyt lojuvat käyttämättöminä. Tai toinen on kiinni yhdessä vaatteenhärpäkkeessä jota käytän äärimmäisen harvoin. Onko se se mielikuva arvokkuudesta vai mikä? (Ei siis korun vaan kantajan arvokkuudesta... ;-)

      Poista
  2. Tein heti tuon testin ja henkinen ikäni on 23 eli kolmekymmentäyksi vuotta vähemmän kuin oikeasti. Mitä tästä pitäisi päätellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, mun henkinen ikä oli 31 eli olen vanhempi kuin sinä mutta nuorempi kuin oikeasti olen, vai miten tää nyt menee ;-)

      Luulen, että päättelemme tästä, että kannattaa olla leikkisä, säilyttää lapsenmieli, uteliaisuus ja positiivinen elämänasenne. Ja mieluummin vanha kuin aikuinen?

      Poista
  3. Teillähän on ollut ihana vappu! Kyllä meilläkin jo takapihalla oleilua aloiteltiin, Ekalle rautakanki maahan pystyyn ja siihen hihna. Nautti kovasti olostaan pihalla. Saatiin myös grillattua aattoiltana. Kävin myös tekemässä henkinen ikä testin ja se näytti minun olevan 10 vuotta nuorempi. Jee!! Minua kun on aina pidetty vanhempana kuin olen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me ollaan niin nuorekasta porukkaa ;-)

      Saimme sitten sään-tai-jonkun-jumalien koston ja heräsimme kuopus ja minä kurkkukipuisina tänä aamuna. Tietysti, Klassinen Kylmettymisestä johtuva Kevätflunssa ;-(

      Poista
  4. Henkinen ikä testi näytti minulle 5 vuotta nuorempaa ikää.. Olen aikaisemmin tehnyt erilaisen henkisen iän testin ja sain siitä tulokseksi 60 vuotta!! Olin silloin itse ehkä 35 vuotta =).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on selvästi parempi kun se aiemmin tekemäsi!

      Poista
  5. Rintakorut ovat hankalia, ellei ryhdy tädiksi. Ja ilmeisesti minusta ei ole sellaiseksi, sillä henkinen ikäni on testin perusteella 31. Yhdeksän vuotta pois todellisesta iästä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luin muuten tuon otsikon ensin, että munkit ja mutanttiLinjat ja mieleen tuli, että siellä on sitten syöty munkkeja oikein urakalla :P

      Poista
    2. Me ollaan henkisesti yhtä nuoria!!!

      Poista
    3. Niin, ja jos taloudessa on kuusikymmentä munkkia joista tänään oli töihin lähtiessä jäljellä viisi, voi varmaan kohta puhua mutanttilinjoista. Tänään on nestepaastopäivä ;-) (Siihen ei kuulu alkoholipitoiset nesteet, damn!)

      Poista
  6. Teillä on ollut niin ihanat tarjoilut vappuna, että tulee nälkä! ;)

    Minä "sorruin" mainoksen uhriksi ja ostin maitosuklaatuorejuustoa - en ole vielä maistanut sitä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk, kuulostaa namilta tuo maitosuklaatuorejuusto. En katso telkkaria niin olen säästynyt sellaiselta mainokseltakin. Ihan hyvä noiden munkkisyöminkien jälkeen!

      Poista
    2. Maitosuklaatuorejuusto on hyvää (niin kuin munkitkin) - tuli testattua tuo tuorejuusto! :)

      Poista
    3. Kävin heti kurkkimassa josko blogistasi olisi löytynyt kuvia testailuistasi, mutta ei. Mitä teit siitä?

      Poista
    4. Mä levitin sitä paahtoleivän päälle. :) Täytyy kokeilla joskus leivonnaiseenkin. :)

      Poista
    5. Nam, vähän niinkuin hillo ja paahtoleipä tai maapähkinävoi tai suklaalevite ja paahtoleipä...

      Poista
  7. Vau, minkäläinen kiva ninjapoika , askarteluhommat kannattaa, voisinko tulla teille askartelemään??? Vaikka ilman palkka, . Olen halunut mieheni kansaa askarella mutta kun hän ei suostuu , hehh -ee
    Marjaana ikätestistä - mitä nuorempi sitä parempi ... Kaunista säätä tulossa viikonlopuksi ...
    Vanhat rintakorut voi laittaa vaikka huivin pidikeeksi ,tai kesähatulle koristeeksi,tai kuusenkoristeeksi ... hheh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Nata saisit kyllä tulla, minä vähän hampaat irvessä joskus joudun näitä väkertämään.

      Me ollaan niin nuoria tai ainakin nuorekkaita (heh).

      Nautitaan viikonlopun auringosta ja lämpimistä.

      Poista
  8. Olisi ollut ihanaa käydä maistelemassa teidän munkkeja, mutta omat Vappu-velvollisuudet kutsuivat.

    Tein tuon testin ja hämmästyin. Mitä kertoo minusta testin tulos? Olen sen mukaan 26 vee. KAMALAA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole totta, sä olet nuorempi kuin minä - miten tässä on näin päässyt käymään?!?

      Poista
  9. Niin, siitä lähemäpänä asumisesta alkaa kehittymään jo pienoinen pakkomielle kun noita kuvia katselee, on sen verran hyvät eväät että kateeksi käy. Miksi mun pitää rakastaa ruokaa, oli se sitten makeaa tai suolaista?

    Se on hyvä että on mieleltään nuorempi koska jos alkaa jäykistelemään kesken kaiken, vanhenee ennen aikojaan ja kuihtuu pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se, että tykkää sekä suolaisesta että makeasta, on kirous ja siunaus. Voi ottaa suolaista alle, syödä öklön olon makeasta ja sitten taas tasoitella sitä suolaisella. Tätä voi jatkaa kunnes on koomassa ;-)

      Jäykistely pois meistä ...hmmm... tai ainakin minusta.

      Poista
  10. Henkinen ikä 18 v, pitääkö olla huolissaan? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sähän oot samalla tasolla teidän teinin kans, suunnilleen?!? Tuota, en mä välttämättä ihan hirveän huolissani olisi (mutta teini voi olla). Mutta mitäs sanot siitä, että mun äiti on mua henkisesti 5 vuotta nuorempi!

      Poista
    2. Sulla on nuorekas äiti :D

      Poista
    3. Mä olen tiennyt sen, mutta että noin nuorekas?!?

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana