Sivut


keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Kuuminta hottia

Tilipäivän ja jonkinlaiseen taloudelliseen balanssiin pääsemisen kunniaksi soin itselleni uuden korun. Tilasin sen taas - yllätys yllätys - Magsilta. Eilen koru odotti minua postilaatikossa ja se pääsi kyllä heti kaulaan. Miten siro ja sopusointuinen ja kaunis se onkaan! Minun oli pakko vähän etsiskellä noiden kivien ominaisuuksia. Tuo alin pisara on tuliakaatti, josta sanotaan, että se "maadoittaa, luo turvallisuutta ja yhteyttä maahan, rentouttaa kehoa. Auttaa vapauttamaan pelkoja, suojelee negatiivisilta ajatuksilta. Tulienergia tuo elinvoimaa ja vahvuutta." Tuliakaattitalismaania voi kuulemma kantaa yllään pidempiäkin aikoja yhtäjaksoisesti. Hyvä tietää!


Parempia kuvia korusta Magsin blogissa

Nuo pienemmät oranssit ovat karneoleja. "Karneolin sisältämä tulielementti tuo uutta innostusta, luovuutta ja menevyyttä elämään. Se on elämänilon ja feminiinisyyden kivi. Naisilla se auttaa saamaan yhteyden omaan naiseuteensa ja siitä kumpuavaan elämän vapauteen, iloon ja voimaan." (Lainaus täältä) Se myös opettaa kuuntelemaan tunteita ja toimimaan rohkeasti ilman ennaltasuunnittelua ja päämääriä. (Anne Hietanen)

Tuon ison lamppuhelmen kamu, pienempi dzi-akaatti (valko-ruskea vasemmalla) olikin kiinnostava tuttavuus. Noilla dzi-helmillä on ihan oma maailmansa ja symboli- viidakkonsa. Tuo kyseinen kuvio on terveyttä ja pitkää ikää tuova Tortoise Shell Dzi.

Mags kirjoitti minulle saatepostissaan näin: "Et sitten syytä mua kun alkaa miehet pyöriä ympärillä! Kaulakorun karneolilla on tiedettävästi sellaisia vaikutuksia ;-D Tuliakaatin sanotaan suojelevan, joten sekin on siinä paikallaan." 

Jos tuo karneoli vetäisi sen oikean puoleensa ja tuliakaatti taas torjuisi epätoivotut ihailijat?

Tilasin myös suloiset korvikset

Nyt minulla on varpaankynsiin sointuvat korut yhdistettynä tämän viikon horoskooppiin -  hip hei, parveilua odotellessa!

(Ja missähän minä kuvittelen ketään kohtaavani kun tämä sää pitää minut ainakin melko tiiviisti kotosalla?!?)

4 kommenttia:

  1. Tänäänhän on aika aurinkoista ;-D Hips, liikkeelle!
    Saitpas hurmaavan kaulakuvan korusta, kiitos :-) ja kiitos tuosta dzi-linkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muna kanaa opettaa, ole hyvä (siis linkistä)!

      Ja oltiin liikkeellä, metsässä, karneolit kaulassa ja postaus siitä tulossa. ISO huokaus!

      Poista
  2. Aivan upeat korut - olisi myös mun väriset, oranssi on aina ollut mun lemppari :)
    Haastoin sut blogissani, vastaile jos ehdit ja viitsit :)

    http://pienettaiteilijat.blogspot.fi/2012/07/susan-haasteeseen-vastaus.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Hanne, totta kai vastaan!

      Ja eikös vaan olekin upea setti, näistä tulee kyllä taas uudet lempparini. Suomalaiset käyttää ihan turhan kainostellen oranssia, minun mielestäni. Minulle se on niin terapeuttinen väri.

      (Luin sinun vastauksesi ja pakko kertoa, että vanhempani ovat kotoisin Jämsänkoskelta - Varjorannasta ja Oinaalasta - ja mummolani olivat molemmat siis siellä. Joten tuttuja kulmia ;-) Äitini kaikki siskot asustelevat siellä edelleen ja äitinikin miettii muuttamista jahka jää eläkkeelle.

      Ja me asumme teiltä 40 kilometriä pohjoiseen sillä P-alkuisella paikkakunnalla...)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana