Sivut


keskiviikko 22. helmikuuta 2012

Sanat hukassa

Nyt on sanat hukassa. Niinpä lainaan muilta.
Sain rakkaalta ystävältäni eron hetkellä luettavaksi Ulrich Schafferin mietekirjan Uskallan ... kohdata elämän kasvoista kasvoihin. Sieltä nämä kauniit ja viisaat sanat:


Minä uskallan kulkea yksin,
olla heitetty vain oman itseni varaan,
seisoa omin jaloin
ja astua askelen kerrallaan.

Edes tämän pienen matkan verran.
Minä haluan tuntea ja ottaa vastaan
yksin olemisen pelkoni.

En halua sitoa itseäni kehenkään,
en olla perässäkulkija,
en kaiku enkä tahdoton seuraaja.
Haluan olla itsenäinen ihminen.

Haluan seistä omilla jaloillani
ja tuntea, että ne kantavat minua,
että maa kestää ja minä voin juosta sen pinnalla,

minä, vapaa ihminen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!
Marjaana