Sivut


tiistai 20. kesäkuuta 2017

Kippis!

Lomalle.

Aikatauluttomuudelle ja pitkille yöunille (tänään minulla oli kello varmuuden vuoksi soimassa yhdeltätoista että ehdin yhdeksi lähikaupunkiin katsastukseen - heräsin kellon soittoon).

Autolleni ja luottokorjaajalle, jonka ansiosta jälkitarkastus meni läpi. Sain muuten taas erityisen hyvää palvelua kun olin vienyt Pösöni vikalistan kanssa huoltoon. Nuorempi sukupolvi korjaajista soitti ja varmisti voisiko tilata yhden varaosan jotta epämääräinen vinkuna saataisiin pois (tämä ei ollut hylkäämisen syy mutta minua se vaivasi). Lupasin, totta kai, ja hän lupasi tilata osan samantien, jotta ehtisi sen seuraavaksi päiväksi saada ja sitten vielä saman päivän aikana auton minulle ajokuntoonkin. Itse asiassa pelkkä purkaminen ja kiristys sitten loppujen lopuksi riitti, joten säästyi rahaa ja tämäkin mulle puhelimitse ilmoitettiin - sain siis auton käyttööni suunniteltuakin aikaisemmin.

Ystäville. Toinen oli tuonut valkoviiniä ja toinen lahjoittanut ihanan oranssin ruusun.

Sille, että ei tarvitse huolehtia kenenkään muun ruokkimisesta kuin itsensä. Asia, jota arvostan ihan hurjasti. Kävin äitini luona päiväkahvilla ja sain sen verran kahvin kanssa herkkuja, että lounas tuli kuitattua näin. Päivälliseksi valmistin jämäpastasta ja -pestosta sekä tarjoussavulohesta hässäkän, jonka nautin proseccon kera:






Juoman toki kaadoin kuvaamisen jälkeen lasiin...

...kippis!

12 kommenttia:

  1. Skool kaikelle hyvälle!
    Olen juuri itse tullut lomalta takaisin ja aikatauluttomuus oli kyllä parasta mitä sain itselleni. Kuten myös lohipastaakin ;-)

    Oikein nautinnollisia lomahetkiä sinulle, tee sitä mikä tuntuu mukavalta! Minä päivitän kaikkia lukemattomia ihania tekstejäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No täällä riehui hetken postaus päivässä, kaksi parhaassa -haaste, joten niitä piisaa, mutta nyt on palattu päiväjärjestykseen ;-)

      Nautitaan aikatauluttomuudesta ja kesästä!

      Poista
  2. Huomenna laitan putiikin ovet kiinni ja jään minusta hyvin pitkälle (3 ja puoli viikkoa) lomalle. Hain tänään luettavaksi kolme dekkaria - ikään kuin lainattuja eepoksia ei olisi ennestäänkin vaikka millä mitalla, mutta koska loma ja dekkarit kuuluvat yhteen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loma ja dekkarit, ja loma ja kaikenlainen lukeminen kuuluvat totta tosiaan yhteen!

      Hyvää lomaa huomisen jälkeen ;-)

      Poista
  3. Sain vierailustasi virtaa ja imuroin osan huushollia.
    Kiitellä pitää siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk, miten se on mahdollista? No, hyvä niin, mä vaan laiskottelen ;-)

      Poista
  4. Ooh, prosecco... evviva commissario B.!

    On ihanaa, kun ei tartte aatella toisten syömisiä :) tosin eiköhän tässä sekin aika tule, kun mielellään tekis jollekin ruokaa muttei ole ketään...

    Onnea läpimenon johdosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taitaa olla uusin Leon lomalukemisten joukossa ;-)

      Mä nautin kun ei tarvi ajatella muiden syömisiä mutta totta puhut, tulee sekin aika kun mielellään laittais muillekin mutta ei olekaan ketään. Ehkä?

      Poista
  5. komppaan ylläolevaa! Prosecco (ja komisarius) <3!
    (tosin heti kätevänä emäntänä ihmettelin, että miksi et hörpännyt pillillä suoraan pullosta, olisi tiskiä säästynyt...)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitsi, en hoksannut, ens kerralla sitten pilli ;-)

      Poista
  6. Kyllä noille kannattaa kippistellä! Ihanaa lomaa, mulla vielä viikko töitä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana