Sivut


sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Voi pojat

No olihan se tietysti aika lailla odotettavissa. Nimittäin se, että kun vietämme tiiviisti kahdestaan aikaa kuopuksen kanssa, siitä tulee todella hulvatonta. Märät tiput eivät aiheuttaneet säälinsekaisia tunteita vaan totaalisen repeämisen. "Noi on rutimärkiä!" Mietimme sitten vielä saunassa, onko sen vastakohta litikuiva? Saunassa juttelimme myös katsomastamme Superman -elokuvasta, jossa Clark Kentin kasvatti-isä Jonathan kuoli sydänkohtaukseen. Jouduin (mutkat suoriksi vetämällä) selittämään mikä se on. Kerroin myös, että iltapalan pitää olla syötynä hyvissä ajoin ennen VoF:n loppua, jonka poika siis sai poikkeuksellisesti katsoa. "Mä ehdotan, että pestään hampaat kolmannella tai neljännellä mainostauolla niin mä ehdin vähän hyppiä ja pomppiakin. Eikun en mä pompikaan kun viimeks rupes vihlomaan kikkeleihin. Mä leikinkin legoukkeleilla niin ei tuu kikkelikohtausta." Tyrsk. "Kikkelikohtaus on vähän niin kuin sydänkohtaus, mutta se ei oo vaarallinen. Se on masentava."





Saunasta ulos tullessa kuopus katsoi peiliin ja totesi: "Mä näytän ihan joltain hikiseltä Tuukka Raskilta."






Silmät rupesivat lurppasemaan kesken Voice Of Finlandin, jolloin ehdotin, että pestään nyt ne hampaat siltä varalta, jos uni tulee yllättäen. "Se ajatus on hiipinyt minunkin mieleeni."

***

Pääsiäismunat piilotettiin heti torstaina ennen kun esikoinen lähti. Kysyin, haluaako hän vielä tänä vuonna etsiä omansa. Ei kuulemma. "Nykyään se menee niin, että mä piilotan ne sulta, ettet sä syö niitä." Bingo! Niin ne perinteet uudistuvat.

8 kommenttia:

  1. Kuuletko? Mä kikatan ääneen!!! Sulla on ehkä maailman paras filosofi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että joku naurattaa!

      Ja kyllä, mulla on ollut riemukas pääsiäinen, ton kanssa ei voi olla tylsää

      Poista
  2. Sulla täytyy olla hyvät tiedot elämän eri alueilta, kun joudut aina selittään kaikenlaisia juttuja :) Mie en muuten oo saanu yhtään munaa koko pääsiäisenä... pitäsköhän etsiskellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tiedän missä esikoisen pääsiäismunat on mutta oon saanut pidettyä näppini erossa niistä!

      Mä välillä sovellan, toisinaan katotaan tietosanakirjasta ja sit joskus sanon, et kysy iskältä. Ja on pitänyt välillä sanoa, että nyt mä en tiedä. Viimeks vissiin tuli tenkkapoo kun piti kertoa presidentin tehtävistä. Miten selität ne 8-vuotiaalle soveliaalla tavalla...

      Poista
  3. Hikinen Tuukka Rask oli tämän pääsiäisen ykkösveto!
    Ei hyvänen aika sentään, siitä jäppisestä tulee vielä jotain ja olen sanonut tämän monta kertaa ennenkin mutta olis todella hieno päästä Kuopuksen pään sisään ja tutkia mitä kaikkea siellä liikkuukaan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä repesin tuosta hikisestä Tuukka Raskista kans ihan totaalisesti. Ja kun vielä muistetaan hikisen toinen merkitys, niin pääsi todella iso tyrskähdys.

      Mainiota, kun olen jo päässyt samoilemaan tänne Blogistanian laajoille aroille!

      Poista
  4. Sun kuopus - ja myös esikoisesi - tulisi loistavasi toimeen mun miesten, siis Puolison ja Pojan kanssa :D Mä olen huomannut, että niillä on samanlainen ajatusmaailma ja kun luen otteita näistä ajatuksista Puolisolle, se nyökkäilee sen näköisenä, että ymmärtää täysin! Ovat selvästi samalla aaltopituudella :D

    Siinä missä mä hihittelen lähes kaksin kerroin ja teen kaikkeni pysyäkseni sohvalla, Puoliso katsoo mua "totisena" ja juuri sen näköisenä, että "no höh, noinhan se tietenkin on" ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi voi, kuulostaa hauskalta. Sulla on siellä siis kaksi filosofia! Mun reaktio on useimmiten tuo repeäminen, mutta toisaalta sitten äitinä pääsen kyllä sinne pään sisäänkin ja pystyn ymmärtämään sen syvemmänkin puolen. Mutta silti pääsee usein tirskahdus ;-)

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana