Sivut


tiistai 1. tammikuuta 2013

Uudenvuoden vastaanotto

Päätin taas pitää avoimet ovet uutena vuotena, kuten usein ennenkin on minulla ollut tapana. Perinteisen itsetehdyn perunasalaattini lisäksi oli paljon muutakin mukavaa naposteltavaa. Karkasi mopo vähän käsistä tarjoilujen suhteen, mutta toisaalta kaikki olivat enemmän tai vähemmän jämä- tai uusioruokia. Tarjolla oli loppujen lopuksi myös couscoussalaattia ja lohipastasalaattia ja keksejä sekä juustoja, joita ihanat ystäväni toivat auliisti muassaan. Jälkkäriksi oli tarjolla suklaamuffinsseja ja esikoisen erikois-maukasta tyrnijäädykettä ja tietysti vähän juomiakin.


Minulla kävi arvokkaita vieraita, vai mitä sanotte tuosta
keskimmäisestä kuvasta, jossa ihan selvästi komeilevat
Sauli ja Jenni!?!


Minulla pistäytyi rakas ystävä miehineen (& sipsipusseineen) ja kaksi muuta ystävää myös. Olen kyllä onnekas, kun tulevat luokseni jopa uuden vuoden aaton kiireiden keskellä. Paukuttelimme sitten vieraiden lähdettyä vähäiset rakettimme, ja sain taas huomata, miten fiksu tuo teini on. Toki hänen olisi tehnyt itsekin mieli ilotulitteista nauttia, mutta hyväksyi mukisematta kun kerroin, että laki on laatinut vast'ikään varsin korkeat ikärajat tähän hupiin. Kielsi sitten vielä minua keräämästä rakettien roskia samantien  - totesi, että siellä voi olla suutareita eikä se ole välttämättä turvallista.


Tyrnijäädyke nro 2 valmistumassa,
vatkain ja yleiskone tositoimissa...
ja tuo kolmas on siis esikoinen!


Minä uskalsin poksauttaa vasta rakettien paukuttelun jälkeen uuden vuoden kunniaksi. Esikoiselle ja muille samanhenkisille olin varannut alkoholitonta kuohuviiniä ja jotenkin tuo nuori oli kovin kiitollinen ja onnellinen siitä, että sai melkein tasavertaisesti kippistää kanssamme. Pullonpohjat hän vielä säästi kahdentoista kilistyksiin jotka ylpeänä hänen kanssaan suoritin! (Minä jaksoin valvoa, taputukset minulle!) Tulkoon tästä vuodesta vähintään yhtä hyvä tai miksei vaikka parempikin kuin edellisestä.

***

Nappaan Neon haasteen omalla tavallani. Tänään -osuus suoritettu, sillä eilisen uudenvuoden aaton juhlinta lipsahti tämän päivän puolelle...

7 kommenttia:

  1. Voi hyvä ihme, onpas teillä ollut taas herkkuja jos jonkinlaista! Minäkin jaksoin valvoa vuorokauden vaihtumiseen asti. Oikein mukavaa tätä vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kun sanottu, mopo vähän karkasi käsistä... Mutta onpahan eväät loppuviikon työpäiville valmiina! Mukava vuosi tästä tuleekin, varmasti. Pian tavataan.

      Ja kyllä vanhakin välillä jaksaa, hyvä me ;-)

      Poista
  2. Wau, mä en tajunnutkaan, että voin lainata eilistä, kun se meni kuitenkin tänään-päiväksi. Ihan jo viideltä menin aamulla nukkumaan. Oli niin kivaa seuraa, ettei malttanut aikaisemmin.

    Tosin vaan katselin toisten raketteja ja perunasalaattikin oli kaupan, mutta hyvin se vuosi vaihtui niidenkin voimalla.

    Kiva kun nuorikin sai kippistellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, mä olenkin tosi ovela!

      Ja vanha, menin nukkumaan jo yhdeltä! Mukavaa, että sulla on ollut rattoisa vuodenvaihde.

      Poista
  3. En nyt puutu aiheeseen sillä tulin toivottamaan sinulle mitä parhainta ja onnellista Uutta vuotta 2013!
    Olet todella hieno ja rakas ihminen, täällä on aina niin mukava käydä lukemassa sun juttujasi koska niistä tulee hyvä olo. Kiitos siis että olen saanut tutustua teikäläiseen, olet muuttanut mun ajattelutapaani positiivisempaan suuntaan.
    Rakkaudella, Peppone <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi miten kauniisti sanottu! Ihanaa kuulla, että saat jotain tästä turinoinnistani, ja jos jopa positiivisuus lisääntyy, niin wow. Jatketaan samaan malliin!

      Aivan mahtavaa vuotta sullekin, Peppone!

      Poista
  4. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana