Sivut


perjantai 25. toukokuuta 2012

Pallottelua

Eilinen meni niin kuin suunnitelma oli: aamulla pyykit koneeseen, lapset matkoihinsa ja kampaajalle. Leikkuutin taas lyhyemmän tukan ja olen tyytyväinen. Varsinkin näin kesän koittaessa on varmasti kätevä ja vilpoisakin. Sen jälkeen kävin kotona ripustamassa pyykit ja keittämässä keittoa esikoiselle, koska oli iltavuoroni aikana itsekseen kotona. Siten kävin vielä ystävän kanssa ulkona syömässä ja vähän purkautumassa.



Mikä siinä on, että vaikka kuinka tekee parhaansa ja järjellä tietää toisin, silti välillä astuu siihen "huono äiti" -ansaan? Minulle kävi niin, kun teinin kanssa kahnaukset jatkuivat ("mitä minä olen tehnyt väärin") ja kuopus on kovin takertuva ("olen huono äiti kun kuormitun siitä ja huokaisen helpotuksesta kun torstai koittaa"). Vapaa tulee taas tarpeeseen, todella.



Iltavuoron jälkeen oli pakko istahtaa terassille toisen ystävän kanssa nauttimaan paitsi lämmöstä ja valosta myös lasillisesta punaviiniä. Eilen pesimme terassin koko porukalla ja tänään tai viimeistään huomenna olisi tarkoitus esikoisen kanssa käsitellä se puuöljyllä tai puunsuojalla. Täytyy vaan jännätä näyttääkö tuo alati vaihtuva sääennuste sadepisaroita vai ei. Viikonloppuna kuitenkin saamme toivottavasti loputkin kalusteet talvisäilöstä kotiin ja paikalleen. Sitten alkaa virallisesti kesä ja terassikausi.



Mukavaa viikonloppua joka ainoalle!

2 kommenttia:

  1. Voi miten ihanat pallukat! Oletko kirppikseltä löytänyt? Nyt mä oon ihan kade...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sorruin tilaamaan Suuresta Suomalaisesta kirjakerhosta. Tuo sininen muutti vessaan ja punainen ja vihreä odottavat paviljongin pystytystä - päässevät reunoihin roikottamaan!

      Poista

Kiitos kommentistasi!
Marjaana